Zoeken
  • Stijn & Marvin

Deze event pionier ging je voor op de Duitse Eventbranche.

Wij, als helpdesk voor de Nederlandse event-professional die kansen wil benutten in de Duitse eventbranche, reizen ons prachtige kikkerland af, op zoek naar antwoorden. Antwoorden op de brandende vraag: waaróm is de Duitse eventbranche nou zo interessant voor de Nederlandse eventprofessional? En dit keer is team Dutch geland bij een event pioniers die zeer succesvol is op de Duitse eventbranche. Graag stel ik aan jullie voor:


Mitchell Plaizier CEO van PHOTOFLYER,


PHOTOFLYER

PHOTOFLYER is de enige, echte, (analoge) marketing-tool die, door het inzetten van instax foto’s, mensen verbindt en betrekt, en onmiddellijke merksympathie creëert. Ideaal voor elk merk, wereldwijd, dat 1-op-1 contact maakt in een tijdperk waar digitaal de norm is.


Vraag 1: Waarom is de Duitse eventbranche interessant voor jullie? De Duitse eventbranche is een hele interessante markt, omdat wij via deze weg veel internationale merken kunnen bedienen, en dan vooral de merken die ook echt in Duitsland zelf actief zijn. We zijn met deze merken in aanraking gekomen door als standhouder aan BOE International deel te nemen. De Duitse merken Warsteiner, Mediamarkt, Bundesliga, Volksbank, Das Bild en Edeka zijn enkele van onze referenties waarmee we inmiddels zaken doen.


Vraag 2: Hoe lang zijn jullie actief op deze markt?

We zijn al 17 jaar actief met PHOTOFLYER, waarvan inmiddels ook alweer 5 jaar op de Duitse markt.


Vraag 3: Wat is jullie toegevoegde waarde op deze markt?

We hebben een unieke tool in handen en daarnaast klopt het bijbehorende verhaal van A tot Z; dat is ook echt noodzakelijk om Duitse opdrachtgevers voor je te winnen. Samen met Fujifilm voegen we met onze tool een medium toe aan het evenement en mede dankzij ons partnership met Fujifilm Duitsland slaat dit concept enorm aan. Het is van onschatbare waarde om een goede en vertrouwde lokale partner te hebben om de Duitse markt succesvol te betreden én te veroveren. In Duitsland hoef je niet aan te komen met praatjes over “hoe goed” of “hoe tof” we zijn. Kom goed voorbereid ter zake en presenteer een goed en bewezen product of dienst.


Vraag 4: Noem 1 overeenkomst met de Nederlandse eventbranche.

Zowel Duitsers als Nederlanders houden van humor. Dat is een enorme gemene deler die je goed kunt gebruiken. Enthousiasme in ons vak is zó belangrijk! Als dit van twee kanten komt en er een goede verstandhouding tot stand komt, dan zit je echt goed in de Duitse eventbranche.


Vraag 5: BOE International; waarom staan jullie op deze beurs?

Dit wordt het vijfde jaar dat wij op BOE International zullen staan. We hebben er bewust voor gekozen om zelfstandig te opereren. We hebben bij de eerste editie echt grondig vooronderzoek gedaan om te beslissen hoe we ons willen profileren op de Duitse markt. In de eerste 2 jaar hebben we veel research gedaan en veel getest, met als resultaat dat we bij de derde editie maar liefst 400 leads hebben gecreëerd in 2 dagen. En dat terwijl we simpelweg lieten zien wat de toegevoegde waarde is van ons product en voor welke merken we werken. Op BOE vind je de gehele branche; iedereen is daar aanwezig. Je vindt er alle mogelijke interessante merken en ook de klanten lopen daar rond.


Vraag 6: Wat is volgens jou de eerste stap die een Nederlandse eventprofessional moet maken voordat hij/zij gaat pionieren op de Duitse eventbranche?

Bereid je heel goed voor. Breng je markt in kaart. Wat gebeurt er in die markt? Wat zijn de ontwikkelingen? Als je denkt dat je er bent, duik er dan nóg dieper in om nog beter voor de dag te komen. Kom niet met een slap verhaal. Zorg dat je een paar woorden Duits spreekt; dat spreekt de klanten zeker aan. Je hoeft geen vloeiend Duits te spreken, want over het algemeen spreekt de branche goed Engels, maar het wordt zeker gewaardeerd als je op basisniveau Duits kunt praten. Al is het met een Nederlands accent, daar houden ze juist wel van! Maar in de basis gaat het om de communicatie op zich en vooral het product. Zorg dat dit allemaal meer dan in orde is.


Ben je geïnspireerd en wil je graag nog meer tip & tricks ontvangen. Dan moet je zeker met deze 3 event platforms in Duitsland een kopje koffie meer gaan drinken.

Have fun

Team Dutch



Nederlandse Helpdesk: +49 162 9593 268 

mail: contact@thetouchofthedutch.com

BOE International

Strobelallee 45

44139  Dortmund (Duitsland)

© 2020 BOE International - Proudly created by those who loves the Dutch & German Live Communication branche